Czy joga odchudza

0
95
czy joga odchudza

Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Każda aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na organizm, poprzez zwiększenie wydolności i poprawę pracy układu krążenia. Dodatkowo odpowiednio długi wysiłek pozwoli nam spalić tkankę tłuszczową, jeśli będzie on regularnie wykonywany. W procesie spalania tłuszczu ważne są zarówno ćwiczenia siłowe, jak i aerobowe. Do tych drugich zaliczamy bieganie, szybki spacer, jazdę na rowerze, bądź inne aktywności wykonywane przez dłuższy okres czasu.

Pływanie spala bardzo dużą ilość kalorii, a dodatkowo jest bezpieczne dla osób z problemami z kręgosłupem. Ćwiczenia siłowe możemy wykonywać na siłowni pod okiem trenera, lub samodzielnie w zaciszu własnego domu. W odchudzaniu nie tylko liczy się to ile kalorii uda nam się spalić, ale także musimy zadbać o budowanie masy mięśniowej. Dzięki temu po zrzuceniu kilku kilogramów odsłonią się mięśnie i będziemy wyglądać zdrowo. Dodatkowo większa ilość mięśni to więcej kalorii spalonych w ciągu dnia.

Często zastanawiamy się czy joga odchudza

Tak naprawdę każda aktywność przyczynia się do utraty zbędnych kilogramów. Jednak joga przede wszystkim ma pomóc nam się zrelaksować. Warto zapisać się na jogę, jeśli chcemy się odprężyć i mieć więcej energii na wyzwania dnia codziennego. Jako sposób na odchudzanie wybierzmy inne aktywności. Oczywiście żaden sport nie da nam wymarzonych efektów bez odpowiedniej diety.

kobieta ćwiczy

Żeby schudnąć musimy dostarczyć do organizmu mniej kalorii niż potrzebuje. W liczeniu kalorii będą pomocne aplikacje dostępne na telefon. Możemy wprowadzać tam produkty które zjadamy w ciągu dnia, co pozwoli nam na kontrolowanie tego ile jemy. Aplikacja po podaniu niezbędnych danych wyliczy za nas nasze zapotrzebowanie i wyliczy ile makroskładników możemy zjeść w ciągu dnia. Składniki te to białka, tłuszcze i węglowodany.

Przede wszystkim musimy wykluczyć z diety słodycze i słodkie napoje, co samo w sobie pozwoli nam na zrzucenie 1-2 kilogramy w miesiąc. Stanie się tak, jeśli zmienimy przyzwyczajenia żywieniowe. Oczywiście nic się nie stanie, jeśli raz w tygodniu zjemy coś słodkiego, czy kupimy burgera. Może to być mała nagroda za cały tydzień pilnowania diety i ćwiczeń. Jednak taką przekąskę musimy wliczyć w nasz dzienny bilans kaloryczny. Odpowiednia ilość kalorii i nie podjadanie między posiłkami, w połączeniu z aktywnością fizyczną poprawią wygląd fizyczny i zdrowie organizmu. W diecie powinno się znaleźć dużo warzyw i owoców. Zawierają szereg witamin i minerałów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Powinniśmy spożywać kasze, ryż i pełnoziarniste produkty.

W diecie nie może zabraknąć białka

Odpowiednia jego ilość jest potrzebna do budowania tkanki mięśniowej i poprawia regeneracje organizmu po wysiłku. Dzięki temu szybciej będziemy gotowi na kolejny trening. Codziennie powinniśmy spożywać około 1,5 gramów białka na kilogram masy ciała. Następnym ważnym makroelementem jest tłuszcz. Żeby dostarczyć go do organizmu powinniśmy jeść ryby, owoce morza, awokado, olej kokosowy, oliwę z oliwek i orzechy. Dzięki temu dostarczymy organizmowi zdrowych tłuszczy. Unikajmy smażenia potraw, a jeśli już musimy to na małej ilości tłuszczu. Zamiast tego możemy gotować na parze, bądź piec w piekarniku. Dzięki temu dania będą lekkostrawne i będą zawierały mniej kalorii.

joga

W procesie odchudzania bardzo ważna jest motywacja. Możemy chcieć schudnąć, żeby lepiej wyglądać, ale także dla poprawy stanu zdrowia. Nadwaga obciąża stawy i kręgosłup co może utrudniać codzienne funkcjonowanie. Dodatkowo otyłość jest przyczyną wielu chorób serca i układu krążenia. To powinno nas zmotywować do pracy nad sobą.

Na początku naszej przygody z odchudzaniem kilogramy mogą spadać bardzo szybko, jednak po jakimś czasie tempo utraty wagi może zwolnić. Nie powinniśmy się tym przejmować i dalej trzymać się ustalonego planu. gdy zaczynamy ćwiczyć i odpowiednio się odżywiać jest to szok dla organizmu, stąd szybki spadek kilogramów. Dodatkowo dochodzi utrata wody z organizmu. Później ciało adaptuje się do wysiłku i spalamy mniej kalorii, jednak wciąż chudniemy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here